Sunday, February 26, 2012

~ adakah ini PERMULAANNYA...? ~

HAI-O BUSINESS.......semalam spend ms gn mai dear friend Jebat n his wife,intan tuk berbicara pasal bisnes ni... ekcelli daa lm taw pasai penapis air n also premium beautiful ni cm x sure cr nk join.....so bila asyik baca blog intan ni rs cam beshhhhhh jerk....so smlm fhm la serba sedikit perjalanan bisnes ni...mmg sgt menarik n ati ni melonjak2 nk join but still perlukan masa tuk pikir sehabis mungkin.....

B4 dis, ade la gak dk berkira2 gan en.suami cr nk dapatkan duit lebih....wlpn kitaorg dua2 mkn gaji tp itulah hakikatnya sekadar ckp makan.....aku ni asyikk jer berangan nk enjoy sn enjoy sini tapi halangannya adalah WANG.....duit gaji kami hnya ckp tuk tampung perbelanjaan kami tiga beranak..tmbahan lak every month mmg aku spend ckit duit tuk mai mom kt kg....itu daa mnjadi tggjwb aku sjk belum kawen g....jadi ade la idea2 tuk menambah pendapatan yg boleh dipertimbangkan n salah stnya berniaga kain.....hahahahaa...ikut rncangan nk amik kain pasang kt kg + kain batik kelantan n jual kt cni.....tp xtaw la leh laku ke x.....siap nk wat blog g tuk iklankan kain tu....tp bila daa terjebak dgn blog si intan ni rs cam ini jalan yg sebenar tuk aku tmbah pendapatan....en.suami daa bg green light + sedikit sokongan cm aku blom wat kputusan yg sebenar2nya....mgkin sari dua g aku akan mklumkan....

Sebetulnya x salah kita mencuba sesuatu yg daa pon d buktikan oleh org len.....yg penting perlukan kesungguhan n percaya pd dr sendiri.....sntiasa yakin kita leh lakukannya.......hopefully aku dpt membuat satu keputusan yg terbaik n smoga ini adalah titik permulaan tuk aku kecapi apa yg aku inginkan....insyaallah....

Tq kat intan n jebat cz daa kongsi 1 rahsia kejayaan korang....hehe.....

2 comments:

  1. i pon macam u dlu..asik terpikir2...tp my friend xfikir..trus bt bisnes ni..sepanjang 2 bulan i duk pikir2 tu..kawan i td dah bleh melncong free n dah saving RM6k.so i nekad,kl asik pikir n tunggu, i xdpt pape.beter i buat,atleast 50% berjaya-50% gagal..kl xbuat kompom 100%gagal..then i buat..smpai skang i dah travel free 8x to oversea,ade keta bmw n saving up to 30K..anak2 i pon membesar dgn huppy..go on..pecayala rezeki tuhan tu ada..yg penting kita mesti start melangkah..bukti dah banyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. airin.....u pon wat bisnes ni ke? tu laaa nw i daa decided nk join dlm bisnes ni...insyallh la hope berjaya laaa.....nk senang kena la usaha....hehe

      Delete